Receptek képekkel, Sütemény receptek képekkel, Muffin receptek, Szárnyas ételreceptek, Torta receptek
Itt vagy: Gasztrostudio.hu címlap › Életmód tanácsok › Helyes táplálkozással az allergia ellen

Helyes táplálkozással az allergia ellen

Ha beköszönt a tavasz, a természet éledezik - de vele együtt sajnos az allergia is... Sokan ismerik a kellemetlen tüneteket, az eldugult orrot, a vörös és könnyező szemeket, a sípoló lélegzést és társaikat... Nézzük, mit tehetünk a helyes táplálkozással az allergia ellen!
Megosztás Nyomtatás
Helyes táplálkozással az allergia ellen Így nem kevesen vannak, akik sorscsapásként, sőt valóságos kálváriaként élik meg ezt a civilizációs betegséget. Hogy ez ne így legyen, most igyekszünk néhány adalékkal bővíteni az allergiával, annak megelőzésével kapcsolatos ismereteinket. Az allergia tulajdonképpen nem más, mint a szervezet válasza arra, hogy felfedez egy számára idegen, "nem kedvelt" anyagot, mely támadást intéz ellene. Az úgynevezett allergiás reakció akkor lép fel, amikor az immunrendszer túlreagálja a dolgot, és antitesteket termel azért, hogy harcoljanak a "behatolóval" szemben. Az allergiák három csoportja Az allergiákat három nagy csoportra oszthatjuk: bőr-, élelmiszer- és légzési típusúakra. A leggyakrabban a harmadik csoportba tartozó megbetegedés sújtja az embereket, és egyúttal sajnos ez az, amelyik a leginkább rontja az érintett személyek életminőségét, és rendkívül kellemetlen módon dúlja fel mindennapjaikat. Először is érdemes tudni, hogy a légzési allergiában szenvedő betegeknél gyakran lépnek fel egyéb allergiás panaszok is, úgymint krónikus fáradtság, karikás szemek, emésztési és bélproblémák, ízületi és izomfájdalmak, bőrbetegségek (ekcéma, pikkelysömör). Ami a gyógyítást illeti, elég sok lehetőség áll az érintettek rendelkezésére. Többféle, recept nélkül kapható gyógyszer közül is válogathatnak, de általában mód van magának az allergia okának a megszüntetésére is (pl. a lakás és a gépkocsi klimatizálása, légtisztító berendezés alkalmazása, a matrac huzatban tartása stb.). De vannak, akik eltávolítják lakásukból a szőnyegeket, a takarókat kétnaponta mossák - röviden: egy sebészi műtő tisztaságát varázsolják otthonukba... Már persze, ha bírják pénzzel és fáradtsággal. Allergia és életmód Az allergia kialakulásában nagy szerepet játszik életmódunk, és főként az a tény, hogy gyakran nem természetes, hanem iparilag előállított táplálékot fogyasztunk. A tünetek megelőzése, de legalábbis enyhítése céljából pedig könnyebb feladat egészségesen élni és elkerülni egyes, allergiára hajlamosító élelmiszerek fogyasztását, mint kiszorítani környezetünkből az allergiát okozó anyagokat. Nyilvánvaló, hogy szinte lehetetlen tiszta világban élni, nem bújhatunk védőbúra alá, dolgozni kell járnunk, kénytelenek vagyunk bevásárolni stb. Étkezési tanácsok allergiásoknak Az alábbi néhány étkezési tanács betartása viszont nem okoz különösebb problémát, és sokat segíthet az allergiában szenvedőknek. Akiket pedig eddig még elkerült ez a betegség, talán nem is fogják megismerni, ha ügyelnek az alábbiakra: 1. Erősen fogják vissza a finomított lisztet tartalmazó termékek, kenyerek, sütemények fogyasztását! Sokkal egészségesebb, ha teljes kiőrlésű gabonából vagy például rizsből, hajdinából készült élelmiszerekkel váltják fel őket. 2. Kerüljék a zsírt, szokjanak le a zsírban sütött ételekről! 3. Ízesítsenek egészséges fűszerekkel - éljen a kakukkfű, a rozmaring, a hagyma, a fokhagyma, a póréhagyma, a metélőhagyma és a gyömbér! 4. Az allergiás reakciók különösen igénybe veszik a mellékveséket, ennek ellensúlyozására hasznos a B csoportba tartozó vitaminok, különösen a B5-vitamin fogyasztása. Szerencsére bőségesen van belőlük a nyers gyümölcsökben és zöldségekben, továbbá a teljes kiőrlésű gabonatermékekben. Ami a B5-vitamint illeti, a tojássárgája, a gabonacsíra, a sörélesztő és az avokádó ajánlható. 5. A C-vitamin igen fontos természetes antihisztamin, azaz allergiaellenes szer, gondoskodjunk beviteléről mindennap! 6. Az allergiában szenvedő embereknél gyakran tapasztalható mangánhiány, célszerű tehát olyan élelmiszereket fogyasztani, például zöldségeket, tojássárgáját és a már többször említett, nagyon egészséges, teljes kiőrlésű gabonaféléket, melyek jelentős mennyiségben tartalmazzák ezt a nyomelemet. 7. Aki a tejre allergiás, az csökkentse étrendjében a tejtermékek mennyiségét, azaz minél kevesebb tejet, joghurtot, tejfölt, tejszínt, fagylaltot fogyasszon - de leghelyesebb, ha teljesen lemond ezekről a számára veszélyes élelmiszerekről. Azokat, akik a tejtermékekben levő kalcium jótékony hatására gondolnak, emlékeztetjük arra, hogy míg egy csésze tej alig több, mint 300 mg kalciumot tartalmaz, addig egy marék szezámmag kb. 1100 mg-ot. Egyébként sem kell okvetlenül tejet fogyasztani a csontok épségének megőrzése érdekében! Néhány további élelmiszer, mely szintén tartalmazza ezt a fontos elemet: petrezselyem, datolya, napraforgómag, lencse, répa, lazac, szardínia, mazsola, körte, brokkoli, tojás, méz, burgonya... Megoldás lehet az is, ha tehéntej helyett szójából készült tejet fogyaszt az allergiára érzékeny ember, de létezik szójaalapú sajt vagy például tofualapú joghurt is. Ne adja fel! Minden életmódváltás esetén, de az allergia elleni küzdelemben is hangsúlyozni kell a kitartás fontosságát. Nem szabad hirtelen óriási javulást, azaz csodát várni, de ha tudatosan törekszünk a fenti szempontok figyelembevételére és egészségesebben élünk, akkor nem marad el a hatás az élet egyik területén sem. Forrás: Galenus A Patika Magazin 12 000 cikkével kíván önnek továbbra is kellemes és hasznos szórakozást a www.patikamagazin.hu portálján!



Európa egyik legszebb borfesztiválja a 27. Budapest Borfesztivál

2018. szeptember 6-9. között a Budai Vár teraszain

Európa egyik legszebb borfesztiválja

27. Budapest BorfesztiválA Budapest Borfesztivál 27. alkalommal várja a borozni, kikapcsolódni, szórakozni vágyókat a főváros talán legimpozánsabb helyszínén, a megújuló Budai Várban. A vendégek nappal és az esti fényben is káprázatos panorámát élvezve kóstolhatják meg a több mint 150 hazai és külföldi kiállító több ezer borát. Az idei év fókuszába a Balaton, a balatoni borászok és boraik, a helyi gasztronómia és kultúra kerül. A „Balaton MOST" program arra inspirál, hogy nyár végén a fürdőruhákkal és gumimatracokkal együtt ne tegyük a Balatont is a fiók mélyére, hiszen gyönyörű tavunk rengeteg élményt rejt egész évben.

 

Idén ősszel is vár a Szegedi halfesztivál!

Halászlé SzegedVége van a nyárnak... az őszt pedig rögtön a 22. alkalommal megrendezésre kerülő Nemzetközi Tiszai Halfesztivál nyitja az utánozhatatlan szegedi halászlével és számos programmal, sztárfellépőkkel. 2018. augusztus 31-szeptember 2-ig Szegeden a halé lesz a főszerep!

 

Gasztrostúdió.hu Online Gasztronómiai és Recept magazin Impresszum | Médiaajánlat | Adatvédelem | Felhasználási feltételek | +Gasztrostúdió.hu