Receptek képekkel, Sütemény receptek képekkel, Muffin receptek, Szárnyas ételreceptek, Torta receptek
Itt vagy: Gasztrostudio.hu címlap › Életmód tanácsok › Rost-toplista

Rost-toplista

A rostbevitel fokozása az egyik olyan kívánalom, melyet az étkezési szokások pozitív irányba történő megváltoztatásához szükséges megvalósítani. A rostban gazdag élelmiszerek - leginkább a növényi rostok - segítik az emésztést, fokozzák a bélműködést, ezáltal pedig fontos szerepet játszanak a vastagbélrák megelőzésében.
Megosztás Nyomtatás
Rost-toplista A rostdús élelmiszerek és a szükséges, legkevesebb naponta két liter folyadék elfogyasztása együttesen fejtik ki béltisztító hatásukat, elősegítve a salakanyagok távozását, ezáltal pedig fontos szerepet játszanak a vastagbélrák megelőzésének. A rostoknak két fajtája ismert: az egyik a vízben oldódó, a másik a vízben oldhatatlan. Az optimális hatás elérése érdekében szervezetünknek mindkettőre szüksége van. A legtöbben csak 7-8 gramm rostot fogyasztanak napi étkezéseik során. A rákkutatással foglalkozó orvosok azonban 20-35 grammot ajánlanak naponta - a kettő közt a különbség magáért beszél. Hogyan juttatható szervezetünk a szükséges rostmennyiséghez? Erre adjuk meg a választ az alábbiakban. Cseréljük a ,,fehéret" ,,barnára" Az egyik egyszerű megoldás lehet, ha minden "fehéret" lecserélünk "barnára": ne vásároljunk fehér kenyeret, fehér rizst vagy lisztet, hanem teljes kiőrlésű gabonából készült kenyeret és lisztet, illetőleg kizárólag barna rizst fogyasszunk. A kávéba, teába is barna cukor kerüljön a fehér helyett. Mindennek a jutalma sem marad el. Íme a tudnivaló a 10 legfontosabb rostos táplálékról. Ezek szó szerint "megmozgatják" belsőnket, de ne feledkezzünk meg a kellő mennyiségű vízről sem! Toplista 1. A bab. Rendkívül rostdús zöldség: egy csésze feketebab 19 gramm rostot tartalmaz. Aggódik, "szélhajtó" hatása miatt? Próbálja ki, hogy egy kis gyömbért tesz a babból készült ételbe - ezzel enyhítheti a szélképződést. 2. A korpa. Vegyen korpás kenyeret, és minden egyebet, ami korpát tartalmaz. 3. A borsó. Már félcsészényi is 9 gramm rostot tartalmaz. Minden elkészítési formája ajánlott. 4. A kukorica. A csöves kukorica darabja például 5 gramm rostban gazdag. Miért ne enne meg belőle kettőt egy nap? És már meg is van a napi rostadag fele! 5. A bogyós gyümölcsök. Egy csésze eperrel 3 gramm rostot vehet magához, míg egy félcsészényi málnával pedig több, mint 4 grammot. 6. A burgonya. A "rostversenyben" élen jár. Átlagosan 5 gramm rost nyerhető egy közepesen főtt burgonyaszemből. 7. A füge. A füge és más szárított gyümölcsök magas rosttartalmúak. 3 szárított füge egyenlő 10 gramm rosttal, míg a többi szárított gyümölcs hasonló mennyisége kevesebbel, de mindegyiknek ajánlatos a fogyasztása. 8. A brokkoli. 3 csésze főtt brokkoli 7 gramm rostot tartalmaz. Köretnek is kiváló, bár még nem eléggé elterjedt. 9. A zab. Egy adag zabkásában 7 grammnál nagyobb mennyiségű rost található. Ajánlatos reggelire a zabpehely fogyasztása is. 10. Az alma. Egy átlagos nagyságú alma 4 gramm rostot tartalmaz, pektin (nem cukorszerű poliszacharid) formájában. Fontos, hogy étrendjében többféle rost szerepeljen, így napi egy alma elfogyasztása hozzájárul e cél eléréséhez. Forrás: Galenus A Patika Magazin közel 10 000 cikkével kíván önnek továbbra is kellemes és hasznos szórakozást a www.patikamagazin.hu portálján!



Európa egyik legszebb borfesztiválja a 27. Budapest Borfesztivál

2018. szeptember 6-9. között a Budai Vár teraszain

Európa egyik legszebb borfesztiválja

27. Budapest BorfesztiválA Budapest Borfesztivál 27. alkalommal várja a borozni, kikapcsolódni, szórakozni vágyókat a főváros talán legimpozánsabb helyszínén, a megújuló Budai Várban. A vendégek nappal és az esti fényben is káprázatos panorámát élvezve kóstolhatják meg a több mint 150 hazai és külföldi kiállító több ezer borát. Az idei év fókuszába a Balaton, a balatoni borászok és boraik, a helyi gasztronómia és kultúra kerül. A „Balaton MOST" program arra inspirál, hogy nyár végén a fürdőruhákkal és gumimatracokkal együtt ne tegyük a Balatont is a fiók mélyére, hiszen gyönyörű tavunk rengeteg élményt rejt egész évben.

 

Idén ősszel is vár a Szegedi halfesztivál!

Halászlé SzegedVége van a nyárnak... az őszt pedig rögtön a 22. alkalommal megrendezésre kerülő Nemzetközi Tiszai Halfesztivál nyitja az utánozhatatlan szegedi halászlével és számos programmal, sztárfellépőkkel. 2018. augusztus 31-szeptember 2-ig Szegeden a halé lesz a főszerep!

 

Gasztrostúdió.hu Online Gasztronómiai és Recept magazin Impresszum | Médiaajánlat | Adatvédelem | Felhasználási feltételek | +Gasztrostúdió.hu